wyszukiwanie zaawansowane
1 » 2 » 3 » 4 » Picasso, krzyżowcy i afrykańscy czarownicy – program nauczania wiedzy o kulturze5

Nowy dział!

logopedia

Newsletter

Podaj swój adres e-mail, a my będziemy informować Cię o naszych nowych książkach*

 
* Zapisanie się do newslettera oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych (otrzymywanie informacji handlowych na wskazany adres e-mail). Administratorem danych osobowych jest  Wydawnictwo eMPi2 s.c., ul. św. Wojciech 28, 61-749 Poznań. Więcej w Polityce prywatności

Korzyści przy zakupie

► od 10 egzemplarzy dostawa gratis
► od 20 egzemplarzy lub 20 kompletów dostawa gratis i 10% rabatu
► w pakietach – taniej!
multimedia on-line
Wydawnictwo eMPi2 na Facebook
Picasso, krzyżowcy i afrykańscy czarownicy – program nauczania wiedzy o kulturze

Picasso, krzyżowcy i afrykańscy czarownicy – program nauczania wiedzy o kulturze

Dostępność: Dostępny

Koszt wysyłki: od 6,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Poczta Polska lub Pocztex (płatność przelewem) - 6,00 zł
Pocztex Kurier 48 (płatność przy odbiorze przesyłki) - 11,00 zł
Kurier FedEx (płatność przelewem) - 16,00 zł
Kurier FedEx (płatność przy odbiorze przesyłki) - 18,00 zł
GRATIS OD 10 SZTUK!!! - 20,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł

Numer katalogowy: PKACP


Brak ceny

  • Opis książki
  • Spis treści
  • Linki (3)
DO POBRANIA!
program nauczania wiedzy o kulturze dla szkół ponadgimnazjalnych
zgodny z obecną podstawą programową

Autorzy: Krzysztof Moraczewski, Stanisław Kandulski
Wyd. 1, 2012
ss. 18

Pobierz:
program nauczania (format doc)
– wynikowy plan dydaktyczny (format doc, format pdf)

Wprowadzenie
Niniejszy program przedmiotu „wiedza o kulturze” opracowany został z uwzględnieniem podstawy programowej dla tego przedmiotu, opublikowanej w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (DzU z 2009 r. nr 4 poz. 17) i spełnia wymogi merytoryczne nią regulowane. Program koresponduje z treścią podręcznika K. Moraczewskiego i St. Kandulskiego Picasso, krzyżowcy i afrykańscy czarownicy.
Podręcznik składa się z trzech części poświęconych zagadnieniom z teorii kultury, historii sztuki XX wieku oraz kulturowym problemom współczesnego świata. O ile jednak podręcznik podzielony został na trzy części, o tyle program składa się z dwóch. Jest to przykra konsekwencja regulowanego podstawą programową przydziału godzinowego, braku poszerzonej wersji przedmiotu, przy jednocześnie szerokich wymaganiach merytorycznych. Problem ten autorzy programu rozwiązują poprzez skupienie się na teorii kultury oraz historii sztuki XX wieku, przy założeniu, że treści zawarte w tematyce problemowej zostaną potraktowane jako komentarz do poszczególnych tematów teoretycznych i artystycznych.
Należy pamiętać, że wiedza niezbędna do prowadzenia zajęć z wiedzy o kulturze wykracza poza ramy podręcznika i treści w nim zawartych. W czasie prowadzenia lekcji szanowni Czytelnicy niejednokrotnie stwierdzą, że aby sprostać pytaniom uczniów, odpowiedzi będą musiały wykraczać poza treść programu oraz samego podręcznika. W czasie tworzenia Picassa, krzyżowców i afrykańskich czarowników, to właśnie ta intuicja kierowała autorami. Niejednokrotnie chcąc uczynić dane zjawisko bardziej zrozumiałym, autorzy zmuszeni byli do wyjścia poza ramy przedmiotu i tłumaczenia zagadnień z szerszej perspektywy, obejmującej nadwyżkowe treści (co szczególnie dobrze jest widoczne w omówieniach części artystycznej).
Nauczyciele chcący w niniejszym skrypcie widzieć coś więcej niż tylko inspirację, mogą spotkać się u uczniów z brakiem podstawowej wiedzy faktograficznej oraz teoretycznej z zakresu nauk o kulturze i sztuki. Sugerowanym rozwiązaniem tego problemu jest stopniowe przygotowywanie z wyprzedzeniem przez uczniów kolejnych zagadnień omawianych na lekcjach. Metoda ta powinna dostarczyć pewnych intuicji oraz minimum wiedzy, jaka przydać się może w czasie dyskusji czy zadań klasowych.
Osobnym zagadnieniem jest problematyka dzieł artystycznych (film, muzyka, teatr). Nierzadko zdarza się przecież, że utwór muzyczny trwa ponad czterdzieści minut, film zaś powyżej stu dwudziestu. Być może dobrym rozwiązaniem byłoby wskazanie ich jako lektur dodatkowych bądź materiałów mogących służyć uzupełnieniu wiedzy ucznia w czasie pozaszkolnym (znakomita większość klasyki dostępna jest w otwartych serwisach internetowych; informacje szczegółowe znajdą Państwo w aneksie). Kłopotów pod tym względem nastręczać mogą zwłaszcza spektakle zespołów alternatywnych, których całościowe ekranizacje są dziś trudne do zdobycia – wiąże się to z zakupem kopii z archiwów TVP lub Cricot2, czy też poprzez stosowną współpracę z ośrodkiem Grotcenter.
Wprowadzenie
1. Cele edukacyjne
    1.1. Ogólne cele edukacyjne
    1.2. Cele wychowawcze
    1.3. Szczegółowe cele edukacyjne według układu treści nauczania
2. Procedury osiągania celów dydaktycznych
3. Treści nauczania
4. Przewidywane osiągnięcia ucznia
5. Ewaluacja
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl