wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna ? Publikacje dla nauczycieli, dyrektorów szkół ? Gdy rodzic staje się roszczeniowy - poradnik dla nauczycieli
logopedia

Newsletter

Podaj swój adres e-mail, a my będziemy informować Cię o naszych nowych książkach*

 
* Zapisanie się do newslettera oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych (otrzymywanie informacji handlowych na wskazany adres e-mail). Administratorem danych osobowych jest  Wydawnictwo eMPi2 s.c., ul. św. Wojciech 28, 61-749 Poznań. Więcej w Polityce prywatności


Gdy rodzic staje się roszczeniowy - poradnik dla nauczycieli
NOWE WYDANIE

Gdy rodzic staje się roszczeniowy - poradnik dla nauczycieli

Koszt wysyłki: od 14,00 zł

Numer katalogowy: GRR

Kod CN: 4901

Cena: 29,00 zł

Ilość: egz.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

  • Opis książki
  • Spis treści
  • Przykładowe strony
  • O Autorce
  • Linki (1)
poradnik dla dyrektorów szkół i przedszkoli, nauczycieli, pedagogów oraz psychologów szkolnych

Autorka: Marzena Frąckowiak-Świtkowska
Wyd. 2,  2025, uzupełnione
ISBN 978-83-67041-44-7
ss. 180
oprawa: miękka

Niniejsza publikacja skierowana jest do dyrektorów szkół i przedszkoli, nauczycieli, pedagogów oraz psychologów szkolnych, którym pomocne mogą okazać się techniki oraz metody skutecznej i przyjaznej komunikacji z rodzicem, wskazówki skutecznego przyjmowania i wyrażania krytyki, techniki wywierania wpływu, obrony przed manipulacją. Książka zawiera wyczerpujące odpowiedzi na pytania nauczycieli z zajęć warsztatowych autorki. Poradnik został napisany w sposób praktyczny, aby w konkretnej sytuacji każdy mógł po niego sięgnąć i znaleźć kilka możliwości rozwiązania trudnej sprawy.
Wstęp
Rozdział 1. Dlaczego rodzic bywa roszczeniowy?

   1.1. Znaczenie poczucia własnej wartości
   1.2. Wpływ osobowości rodzica na roszczeniowość
   1.3. Wpływ zmian społecznych na roszczeniowość
   1.4. Rzeczywistość VUCA oraz świat BANI a roszczeniowość społeczna
   Podsumowanie
Rozdział 2. Profilaktyka zapobiegania roszczeniowości
   2.1. Neuroplastyczność mózgu a roszczeniowość
   2.2. Trudne sytuacje a roszczeniowość rodzica
   Podsumowanie
Rozdział 3. Jak budować więzi – innowacyjność w komunikacji
   3.1. Jak dobrze rozpocząć rozmowę z rodzicem?
   3.2. Jak nawiązać więź z rodzicem?
        3.2.1. Rola skutecznej komunikacji
        3.2.2. Neurony lustrzane i ich ważna rola w komunikacji z rodzicem
        3.2.3. Synchronizacja i odzwierciedlanie, czyli echo ciała
Rozdział 4. Awangardowa perswazja skutecznym narzędziem współpracy z rodzicem
   4.1. Taktyka powtórzenia doświadczenia
   4.2. Taktyka RZZ
   4.3. Taktyka robienia notatek
   4.4. Taktyka cytatu
   4.5. Taktyka implikacji
Rozdział 5. Płaszczyzny komunikacji w relacji z roszczeniowym rodzicem
   Podsumowanie
Rozdział 6. Jak przyjmować skargę od roszczeniowego rodzica?
   6.1. Krok pierwszy: słuchać, co mówi do nas roszczeniowy rodzic
   6.2. Krok drugi: stosować parafrazę i okazywać empatię
   6.3. Krok trzeci: poprosić o przysługę
   6.4. Krok czwarty: przygotować niespodziankę
Rozdział 7. Ukryte techniki wywierania wpływu na rodzica
   7.1. Słowa jako katalizator
   7.2. Pierwsze tajemnicze słowo
   7.3. Drugie tajemnicze słowo
   7.4. Trzecie tajemnicze słowo
Rozdział 8. Przyjmowanie i wyrażanie krytyki
   8.1. Jak poradzić sobie z irytującą krytyką? Techniki przyjmowania krytyki
          8.1.1. Konstruktywne przyjmowanie krytyki
          8.1.2. Technika zdartej płyty
          8.1.3. Asertywne przyjmowanie krytyki
          8.1.4. Demaskowanie aluzji
          8.1.5. Technika zasłony dymnej
         8.1.6. Uniwersalne techniki obrony przed krytyką, które można wykorzystać także w stawianiu granic
   8.2. Sekret krytykowania bez obrażania uczuć innych
Rozdział 9. Techniki manipulacji i obrony przed nią
   9.1. Dobra perswazja i zła manipulacja
   9.2. Jak odróżnić perswazję od manipulacji? Fakty i mity na temat perswaji
         9.2.1. Niechęć do kompromisu
         9.2.2. „Kawa na ławę”. Niechęć do dialogu
         9.2.3. Odziaływanie na emocje – ignorowanie merytorycznych argumentów
   9.3. Reguła wzajemności jako manipulacja
   9.4. Kłamstwo jako najprostsza manipulacja
   9.5. Manipulowanie wypowiedzią a technika informacji zwrotnej
   9.6. Inne techniki manipulacji
         9.6.1. Manipulacje związane z emocjami
         9.6.2. Manipulacje poczuciem winy
         9.6.3. Manipulacje związane z samooceną
   9.7. Jak unikać manipulacji?
   9.8. Syndrom „pana/pani Racji”
Rozdział 10. Magiczne recepty, czyli metody, które działają zawsze
   10.1. Dobre relacje z rodzicem
   10.2. Szacunek, empatia i zaufanie
   10.3. Postawa i przekonanie
   10.4. Akceptacja
   10.5. Wiarygodność – istota perswazji
   WIARYGODNOŚĆ = SOLIDNOŚĆ + BIEGŁOŚĆ
Rozdział 11. Empatyczna komunikacja z rodzicem
Rozdział 12. Najczęściej zadawane i najbardziej interesujące pytania z zajęć warsztatowych z nauczycielami
Zakończenie
Aneks

    Praca własna – laboratorium nauczyciela
Bibliografia
O czym należy i warto pamiętać w kontakcie z rodzicem. Najważniejsze wskazówki


 
alt
alt
alt
alt
alt
 
Marzena Frąckowiak-Świtkowska jest doświadczonym trenerem edukacji i biznesu, tutorem, coachem oraz psychoterapeutą. Od 20 lat prowadzi Pracownię Inżynierii Personalnej, firmę szkoleniowo-doradczą działającą na rynku ogólnopolskim. Specjalizuje się w szkoleniach dla menedżerów oświaty oraz nauczycieli, oferując nowoczesne podejścia, takie jak: NLP, Dialog Motywujący, Neurodydaktyka, Tutoring, Psychologia Pozytywna, a także rozwijanie kompetencji miękkich, takich jak rezyliencja, antykruchość oraz motywacja i kreatywność. Prowadzi również wykłady i warsztaty o roszczeniowości w oparciu o metodę Porozumienia Bez Przemocy. Jest autorką książek Dlaczego niektórzy nauczyciele zawsze odnoszą sukces oraz Klucz do Porozumienia bez Przemocy w życiu nauczyciela, współautorką podręcznika Ekonomika. Część 1, a także autorką artykułów do gazet z branży medycznej, spożywczej i edukacyjnej.
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu