wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » Podręczniki i publikacje archiwalne » sprzedaż zakończona » Rola znaczków pocztowych w edukacji
logopedia

Newsletter

Podaj swój adres e-mail, a my będziemy informować Cię o naszych nowych książkach*

 
* Zapisanie się do newslettera oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych (otrzymywanie informacji handlowych na wskazany adres e-mail). Administratorem danych osobowych jest  Wydawnictwo eMPi2 s.c., ul. św. Wojciech 28, 61-749 Poznań. Więcej w Polityce prywatności


Rola znaczków pocztowych w edukacji

Rola znaczków pocztowych w edukacji

Dostępność: Książka niedostępna – nakład wyczerpany!

Koszt wysyłki: od 10,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Poczta Polska Odbiór w punkcie - 10,00 zł
Pocztex Kurier 48 (Poczta Polska) – płatność przelewem - 10,00 zł
Pocztex Kurier 48 (Poczta Polska) – płatność przy odbiorze przesyłki - 13,50 zł
Kurier FedEx – płatność przelewem - 17,00 zł
Kurier FedEx – płatność przy odbiorze - 19,00 zł

Numer katalogowy: RZP z CD


Brak ceny

  • Opis książki
  • Spis treści
Nakład wyczerpany!
książka o znaczkach pocztowych i ich roli w edukacji z płytą CD-ROM, przedmowa prof. dra hab. Wacława Strykowskiego

Autor: Ryszard Chruszczewski
Wyd. 1, 2004
ISBN 83-89654-04-0
ss. 32 + 12 (wkładka z wizerunkami przykładowych znaczków)
oprawa: miękka
 

Autor przedstawia znaczki pocztowe jako środek przekazu, który z powodzeniem może być wykorzystany w nauczaniu różnych przedmiotów. Proponuje takie formy pracy ze znaczkami, które wymuszają zaangażowanie i aktywność uczniów, podnoszą atrakcyjność zajęć i zwiększają skuteczność kształcenia. W książce zamieszczono kolorową wkładkę ze znaczkami. Płyta CD-ROM dołączona do publikacji podzielona jest na 20 kategorii tematycznych obejmujących m.in. faunę, florę, geografię, historię, propagandę, reklamę, stroje. Znaczki można oglądać w powiększeniu i drukować.


Z przedmowy:
Znaczki pocztowe rozumiane jako rodzaj środka przekazu można, zgodnie z koncepcją Marshalla McLuhana, zaliczyć do mediów zimnych. Niewielka płaszczyzna znaczka wymusza symboliczne i skrótowe przedstawienie komunikatu. Znaczenie ma więc każdy detal, kolor i wielkość poszczególnych elementów, a także ich rozmieszczenie. Tekst jest zwykle bardzo oszczędny i hasłowy, a więc niekompletny i niewyczerpujący. Odczytanie komunikatu wymaga zatem interpretacji użytej symboliki i zaangażowania odbiorcy. (...) Praca Ryszarda Chruszczewskiego stanowi z jednej strony nowe i oryginalne spojrzenie na znaczki pocztowe, wskazując na ich rolę, jaką mogą pełnić w edukacji, a z drugiej podąża właśnie w kierunku wytyczonym przez współczesną dydaktykę, proponując takie formy pracy ze znaczkiem, które wymuszają zaangażowanie i aktywność, podnoszą atrakcyjność zajęć i zwiększają skuteczność kształcenia. Na podkreślenie zasługuje fakt, że Autor, podając przykłady form pracy ze znaczkiem, nie ograniczył się wyłącznie do ich omawiania na gruncie nauczanej przez siebie historii. Odwołując się do innych przedmiotów, wskazuje możliwość szerszego ich wykorzystania.

Przedmowa: prof. dr hab. Wacław Strykowski
Wprowadzenie 
1. Ogólne wiadomości o znaczkach pocztowych
    1.1. Podstawowe pojęcia i definicje 
    1.2. Zarys historii znaczka pocztowego 
    1.3. Polskie początki filatelistyki 
2. Funkcje znaczków pocztowych 
    2.1. Funkcja estetyczna 
    2.2. Funkcja reklamowa 
    2.3. Funkcja propagandowa 
    2.4. Funkcja urzędowa 
    2.5. Funkcja dokumentacyjna 
    2.6. Funkcja opiniotwórcza 
3. Możliwości wykorzystania znaczków pocztowych w pracy na lekcji 
    3.1. Wprowadzenie
    3.2. Funkcje znaczków w kształceniu 
    3.3. Metody pracy ze znaczkiem
    3.4. Wpływ znaczków na wzrost zainteresowań dzieci i młodzieży sportem
Zakończenie
Bibliografia
Adresy stron internetowych o znaczkach pocztowych
Wkładka - Przykłady znaczków pocztowych

Podobne książki
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu