wyszukiwanie zaawansowane
1 » 2 » Umysł (w) sieci. Edukacja medialna dla uczestnictwa w kulturze globalnej3

Nowy dział!

logopedia

Newsletter

Podaj swój adres e-mail, a my będziemy informować Cię o naszych nowych książkach*

 
* Zapisanie się do newslettera oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych (otrzymywanie informacji handlowych na wskazany adres e-mail). Administratorem danych osobowych jest  Wydawnictwo eMPi2 s.c., ul. św. Wojciech 28, 61-749 Poznań. Więcej w Polityce prywatności

Korzyści przy zakupie

► od 10 egzemplarzy dostawa gratis
► od 20 egzemplarzy lub 20 kompletów dostawa gratis i 10% rabatu
► w pakietach – taniej!
multimedia on-line
Wydawnictwo eMPi2 na Facebook
Umysł (w) sieci. Edukacja medialna dla uczestnictwa w kulturze globalnej

Umysł (w) sieci. Edukacja medialna dla uczestnictwa w kulturze globalnej

Dostępność: Dostępny

Koszt wysyłki: od 8,50 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Poczta Polska lub Pocztex (płatność przelewem) - 8,50 zł
Pocztex Kurier 48 (płatność przy odbiorze przesyłki) - 11,00 zł
Kurier FedEx (płatność przelewem) - 16,00 zł
Kurier FedEx (płatność przy odbiorze przesyłki) - 18,00 zł
GRATIS OD 10 SZTUK!!! - 20,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł

Numer katalogowy: UWS

Cena: 30,00 zł

Ilość: szt.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

  • Opis książki
  • Spis treści
  • Przykładowe strony
  • Linki (1)
Publikacja dla nauczycieli zainteresowanych pogłębieniem wiedzy o współczesnych mediach oraz wykorzystaniem Internetu do prowadzenia zajęć metodą immersyjno-medialną
- kto buduje naszą rzeczywistość?
- czy Internet staje się globalną świadomością i co z tego wynika?
- jak wykorzystać "zanurzenie" (immersję) w sieci Internet do zaangażowania uczniów w proces uczenia się, czyli odwrócenie ról nauczyciela i ucznia (metoda immersyjno-medialna)

Autor: Robert Szymiec
Wyd. 1, 2016
ISBN 978-83-65149-32-9
ss. 400
oprawa miękka

POBIERZ:
rozdział pt. Media korporacyjne (format pdf)

Nowoczesne systemy mass mediów nie istnieją w próżni społecznej, politycznej czy ideologicznej. Książka pokazuje, w jaki sposób ich możliwości kształtowania opinii społecznych są wykorzystywane przez kontrolujące media korporacje dla realizacji własnych zadań. Celem jest więc uświadomienie użytkownikom mediów istoty tego skomplikowanego zjawiska, tak aby byli w stanie dostrzegać nierozerwalny związek między kształtowaniem przestrzeni medialnej a kształtem, jaki przybiera otaczająca ich rzeczywistość (społeczno-kulturowa, a nawet fizyczna).
 
Autor przedstawia koncepcję globalnej sieci informacyjnej (Internetu) jako wyłaniającej się świadomości globalnej, która daje szansę na realizację demokracji bezpośredniej i wykluczenie manipulowania całymi społeczeństwami poprzez korporacyjne mass media. Takie myślenie o mediach prowadzi autora do nowatorskiego i wielopłaszczyznowego spojrzenia na edukację medialną.

Prezentując funkcjonowanie edukacji medialnej w Polsce i na świecie, autor przedstawia własny model znacznie wychodzący poza dotychczasowe realizacje tematu. Dotyka szerokiego spectrum zagadnień niezwykle ważnych dla kształtowania mądrego społeczeństwa. Postuluje m.in. pilną potrzebę ponownej alfabetyzacji społeczeństwa "zagrożonego medialnym infantylizmem językowym, wywołanym przez konsumpcję komercyjnych przekazów komiksowych i zarzucenie czytelnictwa oraz osobistego zaangażowania na rzecz biernego oglądactwa. Zubożenie struktur werbalnych języka stanowi bezpośrednie zagrożenie nie tylko poprzez ograniczenie możliwości rozumienia przekazów złożonych, ale również nakłada kaganiec na myślenie samodzielne, szczególnie wykorzystujące pojęcia abstrakcyjne, w którym bogate zasoby słownictwa aktywnego predeterminują pojmowanie świata, a szczególnie kategoryzację, wnioskowanie i formowanie własnych opinii. Należy jednocześnie podkreślić, że właściwie używane media język ten wspierają i rozbudowują, więc kompetencje medialne lub ich brak daleko wykraczają w swoich skutkach poza zagadnienia stricte dotyczące korzystania i użytkowania mediów współczesnych, a także sięgają kształtowania lub limitowania potencjału intelektualnego jednostki" [Umysł (w) sieci, s. 290]. Autor zwraca też uwagę na znaczenie języka angielskiego jako języka globalnego, jednocześnie wskazując konieczność ochrony rodzimych kultur lokalnych: "Językiem mediów współczesnych, a może nawet językiem kulturowo-technologiczno-informacyjnym każdego współczesnego człowieka jest niewątpliwie język angielski, stąd też postulat prowadzenia edukacji medialnej w natywnym języku mediów o charakterze globalnym" [Umysł (w) sieci, s. 290-291]. "[...] bez edukacji medialnej zagrażać nam będzie w dużym stopniu homogenizacja kultury globalnej i zniszczenie kultur lokalnych (kulturowy monolit zamiast mozaiki). Aby być obywatelem świata i uczestnikiem kultury globalnej, trzeba być najpierw obywatelem swojego kraju i uczestnikiem kultury lokalnej. W przeciwnym wypadku będzie się tam tylko pozbawionym tożsamości i zdezorientowanym kulturowym uchodźcą, zdanym na łaskę globalnych koncernów informacyjnych, konsumentem spreparowanych opinii i przedstawicielem adoptowanych naprędce poglądów" [Umysł (w) sieci, s. 70].

Na końcu książki autor omawia proponowane do prowadzenia edukacji medialnej wykłady i filmy (w większości znajdujące się w Internecie), wspierające zawarte w książce zagadnienia teoretyczne. Prezentuje też wyniki dwuletniego eksperymentu pedagogicznego przeprowadzonego na UAM w Poznaniu, polegającego na wdrożeniu autorskiej koncepcji edukacji medialnej.
 
Z przedmowy prof. zw. dra hab. Wacława Strykowskiego
W moim głębokim przekonaniu proponowany humanistyczny model edukacji medialnej jest godny uwagi i zasługuje na kontynuację. Odpowiada na potrzeby edukacyjne współczesnego społeczeństwa informacyjnego.

Z recenzji dr hab. prof. UR Marty Wrońskiej
Autor podejmuje ważny, interesujący i niezwykle aktualny temat poruszający aspekt nie tylko pedagogiczny, ale także kulturowy i socjologiczny. […] pozytywnie podkreślam teoretyczno-empiryczny charakter pracy, a przede wszystkim w pewnym stopniu nowatorskie ujęcie eksplorowanego tematu.

Z recenzji dra hab. prof. UAM Wojciecha Skrzydlewskiego
Autor charakteryzuje współczesne media sieciowe w wymiarach społeczno-komunikacyjnym, językowym i kulturowym, a także odnosi media do takich kwestii jak inżynieria społeczna, ograniczenia stawiane mediom w różnych okresach ich rozwoju, czy godna uwagi propozycja pojęcia konstruktywizmu indukowanego, rozumianego jako niebezpieczny, zmediatyzowany surogat adekwatnego konstruowania wiedzy.
alt
alt
alt
alt
alt
alt

alt
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl