wyszukiwanie zaawansowane
1 » 2 » Dlaczego niektórzy nauczyciele zawsze odnoszą sukces?3

Nowy dział!

logopedia

Newsletter

Podaj swój adres e-mail, a my będziemy informować Cię o naszych nowych książkach*

 
* Zapisanie się do newslettera oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych (otrzymywanie informacji handlowych na wskazany adres e-mail). Administratorem danych osobowych jest  Wydawnictwo eMPi2 s.c., ul. św. Wojciech 28, 61-749 Poznań. Więcej w Polityce prywatności

Korzyści przy zakupie

► od 10 egzemplarzy dostawa gratis
► od 20 egzemplarzy lub 20 kompletów dostawa gratis i 10% rabatu
► w pakietach – taniej!
multimedia on-line
Wydawnictwo eMPi2 na Facebook
Dlaczego niektórzy nauczyciele zawsze odnoszą sukces?

Dlaczego niektórzy nauczyciele zawsze odnoszą sukces?

Dostępność: Dostępny

Koszt wysyłki: od 8,50 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Poczta Polska lub Pocztex (płatność przelewem) - 8,50 zł
Pocztex Kurier 48 (płatność przy odbiorze przesyłki) - 11,00 zł
Kurier FedEx (płatność przelewem) - 16,00 zł
Kurier FedEx (płatność przy odbiorze przesyłki) - 18,00 zł
GRATIS OD 10 SZTUK!!! - 20,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł

Numer katalogowy: DN

Cena: 28,00 zł

Ilość: szt.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

  • Opis książki
  • Spis treści
  • O Autorce
  • Kup komplet, jest taniej (1)
  • Linki (1)

poradnik o budowaniu dobrych relacji z uczniami i ich rodzicami, kształtowaniu umiejętności interpersonalnych, sztuce rozwiązywania konfliktów i zapobieganiu wypaleniu zawodowemu
 
Autorka: Marzena Frąckowiak
Wyd. 1, 2010
ISBN 978-83-62325-08-5
s. 256
oprawa: miękka

Publikacja została napisana z myślą o nauczycielach i ich codziennej pracy, ale także o wszystkich, którzy są ciekawi, jak odnosić w życiu sukces. Zaprezentowane techniki mogą być pomocne w doskonaleniu warsztatu zawodowego pedagogów, jak również w rozwiązywaniu trudnych sytuacji, nie tylko związanych ze szkołą. W książce omawiane są zagadnienia dotyczące radzenia sobie z roszczeniowym rodzicem, konfliktami szkolnymi, trudnym uczniem, a także sposobów dokonywania przemiany siebie, budowania własnego potencjału, zapobiegania wypaleniu zawodowemu, bycia asertywnym, skutecznej komunikacji, odpowiedniej autoprezentacji, efektywnych wystąpień publicznych i wiele innych. Dodatkową jej zaletą są scenariusze zajęć na temat twórczego myślenia i motywowania uczniów. Książka składa się z trzech części. Część pierwsza – To, czego chcielibyśmy się nauczyć, a nie mamy czasu na szkolenia traktuje o tym, co możemy robić dla siebie, jak budzić samoświadomość i co z nią robić dalej…. Każdy rozdział zawiera definicję i podstawowe techniki dotyczące określonego zachowania, a także sposoby ich praktycznego zastosowania albo też metody obrony przed nimi, gdy ktoś wykorzystuje je przeciwko nam. Część druga – W jaki sposób zbudować dobre relacje z uczniami i ich rodzicami dotyczy spraw zawodowych. Zamieszczone w niej informacje mogą być pomocne nauczycielom w doskonaleniu warsztatu zawodowego i rozwiązywaniu trudnych sytuacji szkolnych (i nie tylko). Część trzecia – Scenariusze lekcji wychowawczych i innych zajęć dydaktycznych.

Od Autorki
Część pierwsza
TO, CZEGO CHCIELIBYŚMY SIĘ NAUCZYĆ, A NIE MAMY CZASU NA SZKOLENIA
Rozdział 1. Dlaczego niektórzy nauczyciele zawsze odnoszą sukces?

1. System wartości
2. Pasje i hobby
3. Niepowtarzalność i wyjątkowość
4. Wkład w większą całość
5. Misja nie jest celem
6. Martwienie się... antidotum na sukces
7. Czas na zmiany
8. Cała nadzieja w nadziei
9. Podsumowanie
10. Najczęściej zadawane pytanie podczas zajęć warsztatowych z nauczycielami
Rozdział 2. Kto jeszcze chce się poczuć kimś wyjątkowym? Jak odkrywać i budować własny potencjał?
1. Analiza cech osobowości jako element budowania własnego potencjału
2. Jak wykonać analizę SWOT w celach zawodowych?
3. Dlaczego czasami wolimy narzekać, a nie działać?
4. Możemy wszystko!
5. Jak możemy zmienić ograniczające nas przekonania i poprawić swoją jakość życia?
6. Sześć kroków do zmiany naszych przekonań
7. Im bardziej chcemy, aby czegoś nie było, tym bardziej to jest
8. Najczęściej zadawane pytania podczas zajęć warsztatowych z nauczycielami
Rozdział 3. Sekrety autoprezentacji i efektywnego wystąpienia publicznego
1. Ważne cztery sekundy...
2. Taktyki autoprezentacji
3. Motywy manipulacji wywieranym wrażeniem
4. Autoprezentacja na wywiadówce
    4.1. Wizerunek prowadzącego
    4.2. Style wypowiedzi
    4.3. Jak koncentrować i podtrzymywać uwagę słuchaczy?
    4.4. Jak radzić sobie z przerywaniem wystąpienia i niesfornym zachowaniem słuchaczy?
5. Najczęściej zadawane pytania podczas zajęć warsztatowych z nauczycielami
Rozdział 4. Magia skutecznej komunikacji
1. Komunikacja werbalna i niewerbalna
2. Techniki skutecznej komunikacji
    2.1. Rapport, pacing i leading
    2.2. Predykaty
    2.3. Parafraza
    2.4. Informacja zwrotna jako zachęta do rozmowy
    2.5. Klaryfikacja
3. Najczęściej zadawane pytanie podczas zajęć warsztatowych z nauczycielami
Rozdział 5. Asertywność – nie tylko grzeczne mówienie „nie”
1. Co to jest asertywność?
2. Obszary zachowań asertywnych
    2.1. Autoafirmacja
    2.2. Radzenie sobie z gniewem
    2.3. Asertywna komunikacja
    2.4. Asertywne mówienie „nie”
    2.5. Wyrażanie krytyki
    2.6. Mimika i intonacja
3. Asertywne zachowania w sytuacjach trudnych
    3.1. Przyjmowanie krytyki
    3.2. Wyrażanie i przyjmowanie komplementów
4. Najczęściej zadawane pytanie podczas zajęć warsztatowych z nauczycielami
Rozdział 6. Sztuka rozwiązywania konfliktów
1. Konflikty i metody ich rozwiązywania
2. Jak poradzić sobie z irytującą krytyką?
3. Sekret krytykowania bez obrażania czyichś uczuć
4. Cytat jako forma przekazania trudnego komunikatu w sposób przyjazny
5. Czynniki wpływające na rozwiązywanie konfliktów
6. Techniki wspierające rozwiązanie konfliktu
    6.1. Postaw się w jego sytuacji
    6.2. Święty Mikołaj
    6.3. Ja jestem tobą, ty mną
    6.4. Przypadkowe słowa
7. Najczęściej zadawane pytania podczas zajęć warsztatowych z nauczycielami
Rozdział 7. Jak zapobiegać wypaleniu zawodowemu?
1. Ankieta dotycząca stopnia wypalenia zawodowego
2. Kilka słów na temat stresu
3. Jak zminimalizować stres?
4. Metody redukowania stresu i relaksacji
    4.1. Pamiętaj o oddechu
    4.2. Relaksacja mięśniowa
    4.3. Wizualizacja – technika wyobrażeniowa
5. Świadomość
6. Zwolnij, aby żyć
7. Najczęściej zadawane pytania podczas zajęć warsztatowych z nauczycielami
Rozdział 8. Ekskluzywne techniki NLP dla nauczycieli, czyli jeszcze więcej o magii skutecznej komunikacji
1. NLP – zbiorem technik komunikacji interpersonalnych
    1.1. Modelowanie
    1.2. Programowanie neurolingwistyczne
    1.3. NLP jako postawa, metodologia, technologia
    1.4. Mentalne gruntowanie – technika do samodzielnego stosowania
    1.5. Metamodel – model modeli
    1.6. Metaprogramy – kluczami do umysłu ucznia i rodzica
    1.7. Metaprogramy rozmówcy
2. Najczęściej zadawane pytania podczas zajęć warsztatowych z nauczycielami

Część druga
W JAKI SPOSÓB ZBUDOWAĆ DOBRE RELACJE Z UCZNIAMI I ICH RODZICAMI?
Rozdział 1. Jak sobie radzić z roszczeniowym rodzicem?

1. Roszczeniowość
2. Czterostopniowa strategia dotycząca kontaktu z osobą roszczeniową
    2.1. Krok pierwszy: słuchać, co mówi nasz rozmówca
    2.2. Krok drugi: stosować parafrazę i okazywać empatię
    2.3. Krok trzeci: poprosić o przysługę
    2.4. Krok czwarty: przygotować niespodziankę
3. Językowe „sztuczki” ułatwiające rozmowę z roszczeniowym rodzicem
    3.1. Pierwsze magiczne słowo – „nie”
    3.2. Drugie magiczne słowo – „spróbuj"
    3.3. Trzecie magiczne słowo o szczególnej mocy – „ale"
4. Technika powtórzenia doświadczenia
5. Najczęściej zadawane pytania podczas zajęć warsztatowych z nauczycielami
Rozdział 2. Warsztat kreatywnego i twórczego myślenia u dzieci i młodzieży
1. Kreatywne i twórcze myślenie
2. Trening kreatywności
3. Techniki kreatywności
    3.1. Strategia Walta Disneya
    3.2. Kolorowe kapelusze de Bono
    3.3. Lista Osborna
    3.4. Mapa myśli
    3.5. Burza mózgów
4. Najczęściej zadawane pytania podczas zajęć warsztatowych z nauczycielami
Rozdział 3. Kurs pomocy psychologicznej dla nauczycieli, czyli jak pomagać uczniom
1. Dlaczego pomagamy?
2. W jaki sposób rozmawiać z uczniem, aby mu pomóc?
    2.1. Szacunek dla osoby, której pomagamy
    2.2. Jak efektywnie zachęcać ucznia do rozmowy?
3. Pomaganie uczniom w osiąganiu lepszego samopoczucia w trudnej sytuacji
    3.1. Aktywne słuchanie – zadawanie pytań
    3.2. Potwierdzanie usłyszanej wypowiedzi
    3.3. Koncentrowanie się na zasadniczym problemie
    3.4. Informacje zwrotne
    3.5. Klaryfikacja czyli podsumowanie
    3.6. Poszukiwanie rozwiązań
    3.7. Zakończenie rozmowy
4. Pomaganie uczniom w rozwiązywaniu codziennych problemów
5. Najczęściej zadawane pytania podczas zajęć warsztatowych z nauczycielami
Rozdział 4. Sekrety skutecznego motywowania uczniów
1. Czym jest motywacja?
    1.1. Entuzjazm
    1.2. Chęć
    1.3. Awersja
    1.4. Inercja
2. Rola pozytywnych stwierdzeń
3. Przekonania ograniczające i sposoby postępowania z nimi
4. Wskazówki językowe, czyli poszukiwanie tego, co najważniejsze
5. Emocje – elementem utrudniającym czy pomagającym w rozwiązywaniu problemów?
6. Model hierarchii poziomów logicznych
7. Atrakcyjne cele – najważniejszymi czynnikami motywacyjnymi
8. Najczęściej zadawane pytania podczas zajęć warsztatowych z nauczycielami

Część trzecia
SCENARIUSZE LEKCJI WYCHOWAWCZYCH I INNYCH ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH
Rozdział 1. Scenariusze zajęć na temat twórczego myślenia uczniów

1. Twórcze myślenie u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
2. Jak rozwijać twórcze myślenie u dzieci na poziomie szkoły podstawowej?
3. Jak rozwijać twórcze myślenie u uczniów na poziomie gimnazjalnym?
4. Warsztat twórczego myślenia u młodzieży na poziomie licealnym
Rozdział 2. Scenariusze zajęć na temat motywowania dzieci i młodzieży
1. Warsztat motywowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
2. Warsztat motywowania uczniów szkoły podstawowej
3. Warsztat motywowania uczniów w wieku gimnazjalnym
4. Warsztat motywowania uczniów na poziomie licealnym
Zakończenie
Bibliografia

Marzena Frąckowiak – absolwentka kierunku pedagogicznego na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Odbyła szkolenia specjalistyczne z zakresu terapii systemowej: indywidualnej i rodzinnej. Ukończyła studia podyplomowe „Pomocy psychologicznej”, organizowane przez Instytut Psychologii UAM w Poznaniu. Uzyskała certyfikat Praktyka NLP oraz Praktyka NLP w biznesie. Jest założycielką Pracowni Inżynierii Personalnej – firmy szkoleniowo-doradczej, w której prowadzi warsztaty dla nauczycieli, dzieci i ich rodziców. Misją tej placówki jest przygotowanie do myślenia w kategorii sukcesu osobistego i sukcesu organizacji dzięki pomocy ludziom w ich rozwoju i doskonaleniu kontaktów interpersonalnych.
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl