wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » Podręczniki i publikacje archiwalne » sprzedaż zakończona » Kompetencje menedżera oświaty
logopedia

Newsletter

Podaj swój adres e-mail, a my będziemy informować Cię o naszych nowych książkach*

 
* Zapisanie się do newslettera oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych (otrzymywanie informacji handlowych na wskazany adres e-mail). Administratorem danych osobowych jest  Wydawnictwo eMPi2 s.c., ul. św. Wojciech 28, 61-749 Poznań. Więcej w Polityce prywatności


Kompetencje menedżera oświaty

Kompetencje menedżera oświaty

Dostępność: Książka niedostępna – nakład wyczerpany!

Koszt wysyłki: od 10,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Poczta Polska Odbiór w punkcie i automacie - 10,00 zł
Pocztex (Poczta Polska) – płatność przelewem - 11,00 zł
Pocztex (Poczta Polska) – płatność przy odbiorze przesyłki - 15,00 zł
Kurier FedEx – płatność przelewem - 18,00 zł
Kurier FedEx – płatność przy odbiorze - 20,00 zł

Numer katalogowy: KMO


Brak ceny

  • Opis książki
  • Spis treści
  • O Autorze
  • Linki (1)
NAKŁAD WYCZERPANY!
poradnik dla dyrektorów szkół, przystosowany do realiów polskiej szkoły; wskazuje na rolę dyrektora jako menedżera oświaty, zwraca uwagę na jego umiejętności społeczne i kreowanie wizerunku

Autor: Lechosław Gawrecki
Wyd. 1, 2003
ISBN 83-88933-62-0
ss. 224
oprawa: miękka

Poradnik przedstawia jak posługiwać się metodami socjotechnicznymi, efektywnie prowadzić narady, rozmawiać z rodzicami i współpracować z mediami.

Dwa pierwsze rozdziały mają charakter teoretyczny, pozostałe uczą praktycznych umiejętności menedżera. Z kolejnych rozdziałów dowiesz się:

– jakie trzeba mieć predyspozycje, aby skutecznie pełnić funkcję menedżera,
– jak wygrać konkurs na dyrektora szkoły,
– jakie zmiany spowoduje i jakie skutki będzie miało dla Ciebie objęcie stanowiska dyrektora,
– jak kreować w środowisku swój wizerunek jako szefa,
– jak skutecznie kierować ludźmi, jak z nimi rozmawiać, nawiązywać kontakty społeczne i emocjonalne, jak operować systemem nagród i kar,
– jakie stosować socjotechniki, aby osiągnąć zamierzone cele,
– jak tworzyć lobby działające w interesie szkoły, jak przekazywać część zadań wyspecjalizowanym instytucjom, a także jak wspomagać młodych nauczycieli w ich rozwoju zawodowym,
– jak kierować działaniami nowatorskimi w szkole,
– jak przygotować i prowadzić narady,
– jak zatrudniać nowego nauczyciela,
– w jaki sposób pozyskiwać rodziców do aktywnej współpracy ze szkołą,
– jak wypracować w mediach pozytywny wizerunek szkoły, czyli o kontaktach z dziennikarzami,
– jak skutecznie promować szkołę na rynku usług edukacyjnych,
– jak z godnością i szacunkiem odejść z funkcji dyrektora.

Ze wstępu:

Szkołą jest szczególnie trudno kierować. Trzeba umieć pogodzić, sprzeczne nieraz, oczekiwania i interesy różnych grup: nauczycieli, rodziców i uczniów, władz samorządowych i oświatowych. Dyrektor placówki edukacyjnej jest nie tylko pedagogiem, ale i kierownikiem instytucji, pracodawcą, organem administracji oświatowej. Musi mieć nie tylko przygotowanie pedagogiczne i znać psychologię dziecka, ale również mieć podstawową wiedzę z zakresu prawa, ekonomii, psychologii kierowania ludźmi. Koniecznie powinien poznać teorię i praktykę organizacji i zarządzania. (…) Aby sprostać zadaniu kierowania szkołą, musi stać się autentycznym, a nie tylko z nazwy, menedżerem oświaty.

Kilka słów na (dobry) początek...
I. WOLNY RYNEK W OŚWIACIE, CZYLI DLACZEGO DYREKTOR SZKOŁY MUSI BYĆ MENEDŻEREM
1. Swoboda programowa oraz wyboru systemu oceniania
2. Różnorodność oferty edukacyjnej
3. Różnorodność źródeł finansowania szkoły
4. Wewnętrzny rynek oświatowy, czyli konkurencja między placówkami edukacyjnymi
5. Wzrastający wpływ rodziców i środowiska lokalnego na szkołę
6. Rozwój mechanizmów mierzenia jakości pracy szkoły i nauczyciela
7. Co z tego wynika dla dyrektora? 
II. MENEDŻER OŚWIATY, CZYLI KTO?
1. Dlaczego menedżer?
2. Menedżer oświaty, czyli dyrektor profesjonalny
3. Umiejętności menedżerskie
4. Mistrzostwo w zarządzaniu szkołą 
III. CZY MASZ PREDYSPOZYCJE?
1. Czy warto być dyrektorem?
2. Kieruj własną karierą
3. Kto może być dyrektorem? 
IV. STARTUJESZ W KONKURSIE
1. Przygotowanie formalne
2. Przygotowanie merytoryczne
3. Przygotowanie koncepcyjne
4. Przygotowanie psychologiczne
5. O czym jeszcze warto pamiętać?
6. Trochę prawa, czyli dyrektor z kwalifikacjami
7. Czy można kwestionować wyniki konkursu? 
V. ZOSTAŁEŚ DYREKTOREM I CO DALEJ?
1. Co się zmieniło?
2. Szkoła to nie fabryka
3. Tyle trzeba umieć!
4. Nie stań się pracoholikiem!
5. Stres menedżera 
VI. JESTEŚ OSOBĄ PUBLICZNĄ, CZYLI WIZERUNEK SZEFA
1. Nie wystarczy być dobrym...
2. Jak tworzyć pozytywny wizerunek szefa?
3. Co dobrze, a co źle się "sprzedaje"? 
VII. KIERUJESZ LUDŹMI
1. Zasady ogólne
2. Rozmawiaj z ludźmi!
3. Inteligentne kontakty społeczne
4. Inteligencja emocjonalna w kierowaniu szkołą
5. Nauczyciel lojalny
6. Jak motywować pracowników, czyli o nagrodach i karach 
VIII. SOCJOTECHNIKI TRZEBA ZNAĆ...
1. Mowa ciała
2. Publiczne przekonywanie
3. Zakłócanie wystąpień publicznych
4. Przed tłumem
5. Walczymy z tremą 
IX. LOBBING, OUTSOURCING, COACHING W SZKOLE
1. Lobbing w oświacie
2. Outsourcing, czyli zlecaj innym
3. Bądź mentorem, organizuj coaching 
X. KIEROWANIE ZMIANĄ
1. Działać skutecznie
2. Kto pomaga, kto utrudnia?
3. Kształtuj postawy innowacyjne 
XI. EFEKTYWNA NARADA
1. Przygotowanie zebrania
2. Prowadzenie narady 
XII. ZATRUDNIASZ NAUCZYCIELA
1. Ustalenie kryteriów
2. Jak ogłosić ofertę?
3. Selekcja kandydatów
4. Rozmowa kwalifikacyjna
5. Podjęcie i ogłoszenie decyzji
6. Niebezpieczeństwa 
XIII. WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI
1. Włączanie rodziców do procesu decyzyjnego
2. Szkoła otwarta dla rodziców
3. Informować na bieżąco
4. Kontakty osobiste
5. Pedagogizacja rodziców
6. Wyróżnianie rodziców 
XIV. MENEDŻER OŚWIATY A MEDIA
1. Media to potęga!
2. Gdy przyjdzie dziennikarz...
3. Proszę o sprostowanie!
4. Organizujesz konferencję prasową
5. Przed kamerą 
XV. PUBLIC RELATIONS, CZYLI JAK PROMOWAĆ PLACÓWKĘ EDUKACYJNĄ
1. Magiczny trójkąt public relations
2. Jakość usług dydaktyczno-wychowawczych
3. Zasady promocji szkoły
4. Opinia o dyrektorze
5. Uwagi końcowe 
XVI. PRZESTAŁEŚ BYĆ DYREKTOREM - I CO DALEJ? 
Zakończenie - wciąż się ucz… 
Psychotesty, czyli sprawdź się dyrektorze… 
Literatura 
Podyplomowe Studia Organizacji i Zarządzania "Menedżer w oświacie". 
Podyplomowe Studia Ewaluacji Pedagogicznej 
Gnieźnieńska Wyższa Szkoła Humanistyczno-Menedżerska "Milenium"

Lechosław Gawrecki – dr pedagogiki, profesor nadzwyczajny, specjalista w dziedzinie zarządzania oświatą. Pracę zawodową rozpoczął jako nauczyciel Szkoły Podstawowej nr 84 w Poznaniu, którą kontynuował w Liceum Pedagogicznym w Rogoźnie Wlkp. Od 1969 do 2004 roku związany z Kaliszem, gdzie był wykładowcą w Studium Nauczycielskim, adiunktem w Instytucie Kształcenia Nauczycieli, Oddział w Kaliszu (kierownik studiów podyplomowych, wicedyrektor). W 1993 roku założył w Kaliszu Studium Doskonalenia Menedżerów Oświaty – niepubliczną placówkę doskonalenia nauczycieli wyspecjalizowaną w menedżerskim kształceniu kierowniczej kadry oświaty. Do 2008 roku Studium ukończyło ponad 6 tysięcy osób z całego kraju. Od 2004 r. mieszka i pracuje w Gnieźnie, gdzie na bazie SDMO założył Gnieźnieńską Wyższą Szkołę Humanistyczno-Menedżerską „Milenium”. Od 2006 r. jest rektorem tej uczelni. Autor 10 książek i wielu artykułów w czasopismach i wydawnictwach zbiorowych, w większości z zakresu marketingu oświatowego. Publicysta oświatowy  („Polityka”, „Głos Nauczycielski”).

Oprogramowanie sklepu shopGold.pl
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu