wyszukiwanie zaawansowane
1 » 2 » Media - przyjaciel czy wróg dziecka?3

Nowy dział!

logopedia

Newsletter

Podaj swój adres e-mail, a my będziemy informować Cię o naszych nowych książkach*

 
* Zapisanie się do newslettera oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych (otrzymywanie informacji handlowych na wskazany adres e-mail). Administratorem danych osobowych jest  Wydawnictwo eMPi2 s.c., ul. św. Wojciech 28, 61-749 Poznań. Więcej w Polityce prywatności

Korzyści przy zakupie

► od 10 egzemplarzy dostawa gratis
► od 20 egzemplarzy lub 20 kompletów dostawa gratis i 10% rabatu
► w pakietach – taniej!
multimedia on-line
Wydawnictwo eMPi2 na Facebook
Media - przyjaciel czy wróg dziecka?

Media - przyjaciel czy wróg dziecka?

Dostępność: Dostępny

Koszt wysyłki: od 6,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Poczta Polska lub Pocztex (płatność przelewem) - 6,00 zł
Pocztex Kurier 48 (płatność przy odbiorze przesyłki) - 11,00 zł
Kurier FedEx (płatność przelewem) - 16,00 zł
Kurier FedEx (płatność przy odbiorze przesyłki) - 18,00 zł
GRATIS OD 10 SZTUK!!! - 20,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł

Numer katalogowy: MPW

Cena: 20,00 zł

Ilość: szt.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

  • Opis książki
  • Spis treści
  • Przykładowe rysunki
  • Linki (1)
Końcówka nakładu!

publikacja przedstawiająca wpływ mediów na rozwój i zachowanie dziecka w wieku 3-6 lat, nominowana do NAGRODY "EDUKACJA XXI" w kategorii książki pomocnicze dla nauczycieli

Autorki: Iwona Czerniec, Magdalena Łukasik, Małgorzata Sitarczyk, Wioletta Tuszyńska-Bogucka (red.)
Wyd. 1, 2006
ISBN 83-89654-63-6
ISBN 978-83-89654-63-2
ss. 160
oprawa: miękka

Rodzicu, wychowawco. Czy wiesz ile godzin dziennie dziecko ogląda telewizję, dlaczego uwielbia reklamy i gry komputerowe, jak media wpływają na życie całej rodziny? Sięgnij po książkę napisaną przez pedagogów i psychologów. Sprawdź, czy dziecko jest telefobem czy telemaniakiem. Skorzystaj z propozycji zajęć pokazujących jak umiejętnie korzystać z mediów.  Publikacja przedstawia wpływ mediów na rozwój i zachowanie dziecka w wieku 3-6 lat (okres przedszkolny i zerówka). Jest przewodnikiem po świecie reklam, gier komputerowych oraz programów telewizyjnych i radiowych, charakteryzującym ich wpływ na rozwój i samopoczucie małego odbiorcy. Ważną częścią książki jest program profilaktyczny dla dzieci i rodziców, będący propozycją alternatywnych środków służących zabawie, nauczaniu i wychowaniu w oparciu o umiejętne korzystanie z mediów (scenariusze zajęć i spotkań, propozycje prelekcji, listów). Książka dla: dyrektorów i wychowawców w przedszkolach oraz szkołach podstawowych z zerówką, pedagogów, studentów pedagogiki, studentów edukacji medialnej, rodziców i innych osób opiekujących się dziećmi.

Ze wstępu: "... książka koncentruje się na przybliżeniu czytelnikowi świata mediów i przeżyć dziecka powstających w kontakcie z nimi. Stanowi ona krótki przewodnik po świecie reklam, gier komputerowych oraz programów (telewizyjnych i radiowych), charakteryzując ich wpływ na rozwój i samopoczucie małego odbiorcy. Zawiera także propozycję "równoważenia wpływów", czyli program, mający na celu uświadamianie zarówno dzieciom, jak i ich rodzicom konsekwencji będących następstwem korzystania ze środków masowego przekazu przez małe dziecko, a także przedstawia alternatywne metody nauczania i zabawy."

O nominacji do nagrody EDUKACJA XXI: Podczas 22. Targów Książki Edukacyjnej w 2007 roku w Warszawie książka Media - przyjaciel czy wróg dziecka? została uhonorowana nominacją do NAGRODY EDUKACJA XXI w kategorii książki pomocnicze dla nauczycieli.


 
alt
psychologia przedszkole zerówka szkoła podstawowa dziecko dzieci rodzice psycholodzy psychologowie poradnik
Od Autorów
ROZDZIAŁ I. ROZWÓJ PSYCHICZNY DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM (Iwona Czerniec)
1. Jakie jest Wasze dziecko? Charakterystyka dziecka w wieku przedszkolnym
2. Jak myśli? Cechy rozwoju poznawczego dziecka w wieku przedszkolnym
3. Jak się bawi? Rozwój społeczny dziecka w wieku przedszkolnym
4. Jak odczuwa? Specyfika rozwoju emocjonalnego dziecka w wieku przedszkolnym
ROZDZIAŁ II. CZARODZIEJSKI ŚWIAT MEDIÓW
1. Dziecko w świecie radia (Magdalena Łukasik) 
    1.1. Radio i telewizja - współpraca czy rywalizacja?
    1.2. Wszyscy w domu słuchają radia. Radio jako środek masowego przekazu
    1.3. Radio jest ciekawe i wesołe. Cechy radia jako środka masowego przekazu 
    1.4. Z radia można wiele się dowiedzieć. Właściwości radia jako swoistego rodzaju sztuki
    1.5. Dlaczego dziecko powinno słuchać radia? O walorach audycji radiowych 
    1.6. Słucham i rozumiem. Prawidłowości odbioru tekstów radiowych
    1.7. Radio dla przedszkolaka. O problematyce audycji radiowych dla dzieci
    1.8. Jakie radio dla dzieci? Formy i style dziecięcych audycji radiowych
2. Dziecko w świecie telewizji (Wioletta Tuszyńska-Bogucka)
    2.1. Zamiast wstępu
    2.2. Telewizja po pierwsze - czyli życie na siedząco
    2.3. Telewizja po drugie - czyli życie bez wysiłku 
    2.4. Telewizja po trzecie - czyli życie w sztucznym świecie
3. Dziecko w świecie reklam medialnych (Iwona Czerniec)
    3.1. Co to jest reklama? Czy robiąc to, czego chcę, w gruncie rzeczy robię to, czego chcą inni?
    3.2. Czy reklama to zwykły przekaz? Reklama telewizyjna jako szczególny rodzaj przekazu
    3.3. Co na to dziecko? Wpływ reklamy na dziecko w wieku przedszkolnym
4. Dziecko w świecie gier komputerowych (Małgorzata Sitarczyk)
    4.1. Co to jest gra komputerowa?
    4.2. Jakie są rodzaje gier komputerowych?
    4.3. Dlaczego gry są tak fascynujące, czyli o oddziaływaniach na psychikę dzieci
ROZDZIAŁ III. CO POKAZAŁY BADANIA?
1. Reklamy telewizyjne w percepcji dzieci 6-letnich (Iwona Czerniec)
2. Telewizja w życiu dziecka hiperkinetycznego. Telewizja a nad-pobudliwość (Wioletta Tuszyńska-Bogucka) 
    2.1. Uwaga! Nadpobudliwość!
    2.2. Co sądzą rodzice?
    2.3. Pomiar cech charakterystycznych dla dziecka nadpobudliwego
    2.4. Kwestionariusz CBI jako pomiar kompetencji przedszkolaka
    2.5. Co z tego wynika, czyli wnioski z badań
3. Interakcja dziecko-media w ocenie dzieci, rodziców i nauczycieli (Małgorzata Sitarczyk)
    3.1. Interakcja dziecko - media w ocenie dzieci 
    3.2. Interakcja dziecko - media w ocenie rodziców
    3.3. Interakcja dziecko - media w ocenie nauczycieli
ROZDZIAŁ IV. PROGRAM PROFILAKTYCZNY (Małgorzata Sitarczyk, Wioletta Tuszyńska-Bogucka)
1. Propozycja programu profilaktycznego dla dzieci
    1.1. Odbiorca programu
    1.2. Cele i zadania programu
    1.3. Przebieg i realizacja programu 
           Temat 1: Świat z ekranu telewizora
           Temat 2: Reżyserujemy film rysunkowy (animowany)
           Temat 3: Jak powstają filmy animowane?
           Temat 4: Wycieczka do siedziby telewizji lokalnej
           Temat 5: Czy telewizor może być naszym przyjacielem? 
           Temat 6: Mój ulubiony bohater telewizyjny
           Temat 7: Świat jest ciekawszy niż obraz telewizyjny 
           Temat 8: O Jacku, który ciągle oglądał telewizję
           Temat 9: Kłopoty Agatki, czyli do czego prowadzi ciągłe oglądanie telewizji 
           Temat 10: Co może obejrzeć w telewizji dziecko 6-letnie?
           Temat 11: Boję się pająków, bo groźnie wyglądają, ale na filmie lubię je oglądać
           Temat 12: Reklama - co to takiego? 
           Temat 13: Czy reklamy są dla dzieci, czy dla dorosłych?
           Temat 14: Rodzina ważniejsza niż telewizja
2. Propozycja programu profilaktycznego dla rodziców
    2.1. Cele i zadania programu 
    2.2. Metody i formy realizacji programu
           Prelekcje dla rodziców
           Listy otwarte do rodziców 
           Gazetka dla rodziców "Telewizja i Dziecko"
           Indywidualne konsultacje ze specjalistami 
           Scenariusze spotkań z rodzicami: wpływy medialne - szanse i zagrożenia
3. Złota lista książek, które powinien poznać każdy przedszkolak
4. Literatura na temat relacji dziecko - media polecana rodzicom i nauczycielom
Bibliografia
Wkładka - przykłady rysunków dzieci 6-letnich


Przykładowe rysunki dzieci 6-letnich zamieszczone w książce
 

 Przykładowe rysunki (1-4) 6-latków, przedstawiające ulubioną reklamę telewizyjną, oceniane jako zawierające najmniejszą liczbę wskaźników dezorganizacji osobowości lub niezawierające żadnego z nich. Rysunki pochodzą z badań Iwony Czerniec.

alt      alt

Rys. 1. Autor: dziewczynka                  Rys. 2. Autor: chłopiec
 

  alt      alt

Rys. 3. Autor: dziewczynka                 Rys. 4. Autor: dziewczynka


Przykładowe rysunki (5-8) dzieci 6-letnich dotyczące reklamy telewizyjnej, zawierające najwyższą liczbę wskaźników dezorganizacji osobowości (wg M. Braun-Gałkowskiej) - duże białe przestrzenie, brak podstawy, mało barw, niepełne postacie, które sugerują występowanie problemów emocjonalnych u autorów (niepokój, lęk, podwyższona reaktywność).

 alt     alt


Rys. 5. Autor: chłopiec        Rys. 6. Autor: dziewczynka

 
alt     alt
Rys. 7. Autor: chłopiec    Rys. 8. Autor: chłopiec

 

Przykładowe rysunki (9-16) dzieci 6-letnich przedstawiające ulubionych bohaterów filmów telewizyjnych. Zawierają liczbę wskaźników dezorganizacji osobowości poniżej 5, co oznacza prawidłowy rozwój emocjonalny albo nie zawierają żadnego z nich. 

 alt      alt


Rys. 9. Bob Budowniczy. Autor: dziewczynka     Rys. 10. Kubuś Puchatek. Autor: dziewczynka
 

alt                   alt


Rys. 11. Świnka Piggy. Autor: dziewczynka      Rys. 12. Odlotowa Agentka. Autor: dziewczynka 

 

alt                  alt


Rys. 13. Batman. Autor: chłopiec      Rys. 14. Dexter. Autor: chłopiec 
 

alt        alt


Rys. 15. X-Man. Autor: chłopiec      Rys. 16. Power Rangers. Autor: chłopiec

Oprogramowanie sklepu shopGold.pl