wyszukiwanie zaawansowane
1 » 2 » Ścieżka edukacji czytelniczej w szkole podstawowej i gimnazjum3

Nowy dział!

logopedia

Newsletter

Podaj swój adres e-mail, a my będziemy informować Cię o naszych nowych książkach*

 
* Zapisanie się do newslettera oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych (otrzymywanie informacji handlowych na wskazany adres e-mail). Administratorem danych osobowych jest  Wydawnictwo eMPi2 s.c., ul. św. Wojciech 28, 61-749 Poznań. Więcej w Polityce prywatności

Korzyści przy zakupie

► od 10 egzemplarzy dostawa gratis
► od 20 egzemplarzy lub 20 kompletów dostawa gratis i 10% rabatu
► w pakietach – taniej!
multimedia on-line
Wydawnictwo eMPi2 na Facebook
Ścieżka edukacji czytelniczej w szkole podstawowej i gimnazjum

Ścieżka edukacji czytelniczej w szkole podstawowej i gimnazjum

Dostępność: Nakład wyczerpany

Koszt wysyłki: od 6,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Poczta Polska lub Pocztex (płatność przelewem) - 6,00 zł
Pocztex Kurier 48 (płatność przy odbiorze przesyłki) - 11,00 zł
Kurier FedEx (płatność przelewem) - 16,00 zł
Kurier FedEx (płatność przy odbiorze przesyłki) - 18,00 zł
GRATIS OD 10 SZTUK!!! - 20,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł

Numer katalogowy: EC


Brak ceny

  • Opis książki
  • Spis treści
  • O Autorze
Nakład wyczerpany!
poradnik metodycznoorganizacyjny dla nauczycieli

Autor: Józef Pielachowski
Wyd. 1, 2000
ISBN 83-87665-62-2
ss. 100

Autor przedstawia w tym niepowtarzalnym poradniku metodyczno-organizacyjnym program nauczania edukacji czytelniczej, scenariusze zajęć edukacyjnych, standardy i wskaźniki jakości edukacji czytelniczej oraz procedury mierzenia tej jakości w szkole. Rozróżnia wyraźnie edukację w szkole podstawowej i gimnazjum. W opisach materiału nauczania omawia wszystkie podstawowe terminy i definicje konieczne dla zrozumienia celów i treści kształcenia ścieżki edukacyjnej. Dyrektorzy szkół znajdą w publikacji podpowiedzi dotyczące planu nauczania, korelacji edukacji czytelniczej z innymi programami, przydziału obowiązków wynikających ze ścieżki edukacyjnej oraz w dziedzinie mierzenia jakości edukacji czytelniczej.

oprawa: miękka

Wstęp
Rozdział 1. Ogólne spojrzenie na edukację czytelniczą
    1.1. Kto jest dobrze wyedukowany jako czytelnik? 
    1.2. Kto odpowiada za edukację czytelniczą młodego pokolenia?
    1.3. Jakie mogą być motywacje czytelnicze?
Rozdział 2. Korelacja edukacji czytelniczej z innymi programami
    2.1. Edukacja czytelnicza jako istotny składnik ogólnych (kluczowych) zadań szkoły
    2.2. Edukacja czytelnicza w różnych segmentach podstawy programowej kształcenia ogólnego 
    2.3. Interpretacja roli i znaczenia ścieżki edukacyjnej “edukacja czytelnicza i medialna”
Rozdział 3. Jak wkomponować edukację czytelniczą w realizację programu szkoły
    3.1. Edukacja czytelnicza w programie zajęć edukacyjnych szkoły
    3.2. Edukacja czytelnicza w formie kursowej (przedmiotowej)
    3.3. Edukacja czytelnicza a program wychowawczy szkoły
    3.4. Jak monitorować sposób realizacji celów programu?
Rozdział 4. Wybrane scenariusze zajęć edukacji czytelniczej
    4.1. Konstruowanie scenariusza zajęć edukacyjnych
    4.2. Ramowe scenariusze zajęć edukacyjnych 
            Scenariusz nr 1: Ujawnienie potrzeb i motywacji czytelniczych 
           Scenariusz nr 2: Książka, rodzaje piśmiennictwa. Świat książki. Rynek księgarski 
           Scenariusz nr 3: Prasa i czasopismo 
           Scenariusz nr 4: Wydawnictwa informacyjne 
           Scenariusz nr 5: Podręcznik uczniowski 
           Scenariusz nr 6: Książka popularnonaukowa 
           Scenariusz nr 7: Biblioteka – szkolne centrum informacji 
           Scenariusz nr 8: Warsztat informacyjny biblioteki szkolnej: katalogi i kartoteki, tradycyjne
           i komputerowe systemy wyszukiwawcze 
           Scenariusz nr 9: Bibliografia. Opis bibliograficzny 
           Scenariusz nr 10: Schemat postępowania podczas poszukiwania informacji na określony 
           temat 
           Scenariusz nr 11: Uczniowski warsztat samokształcenia 
           Scenariusz nr 12: Opracowania pisemne ucznia. Bibliografia załącznikowa
Rozdział 5. Mierzenie jakości edukacji czytelniczej 
    5.1. Nowa koncepcja mierzenia jakości pracy szkoły
    5.2. Standardy i wskaźniki jakości w dziedzinie edukacji czytelniczej
    5.3. Organizacja mierzenia jakości edukacji czytelniczej
    5.4. Przykładowe narzędzia i procedury pomiaru jakościowego
Bibliografia
Przepisy prawa

Józef Pielachowski (ur. w 1940 r. w Poznaniu) jest magistrem filologii klasycznej i doktorem nauk humanistycznych w dziedzinie organizacji i zarządzania oświatą, wykładowcą podyplomowych studiów organizacji i zarządzania oświatą, dyrektorem Kolegium Doskonalenia Nauczycieli Wydawnictwa eMPi2. Swoją karierę zawodową rozpoczął w 1963 r. jako nauczyciel i bibliotekarz szkoły średniej. Od 1968 r. do 1971 r. był kierownikiem sekcji bibliotek i czytelnictwa w Okręgowym Ośrodku Metodycznym w Poznaniu. W latach 1971-1975 pełnił obowiązki dyrektora IX Liceum Ogólnokształcącego w Poznaniu, w 1975-1982 zastępcy inspektora oświaty w Poznaniu i wizytatora Kuratorium Oświaty, w 1982-1989 dyrektora Szkoły Podstawowej nr 11 w Poznaniu, od 1990 r. do 1996 r. dyrektora szkół niepublicznych. Był członkiem komitetów ekspertów ds. edukacji narodowej prof. Cz. Kupisiewicza i dr. St. Sławińskiego, w 1990 r. uczestnikiem seminarium Nauczycieli Rady Europy. Honorowy członek Towarzystwa Nauczycieli Bibliotekarzy Szkół Polskich.

więcej o autorze w Cyfrowej Dziecięcej Encyklopedii Wielkopolan
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl