wyszukiwanie zaawansowane
1 » 2 » Trzy razy szkoła. Uczniowie - nauczyciele - organizacja3

Nowy dział!

logopedia

Newsletter

Podaj swój adres e-mail, a my będziemy informować Cię o naszych nowych książkach*

 
* Zapisanie się do newslettera oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych (otrzymywanie informacji handlowych na wskazany adres e-mail). Administratorem danych osobowych jest  Wydawnictwo eMPi2 s.c., ul. św. Wojciech 28, 61-749 Poznań. Więcej w Polityce prywatności

Korzyści przy zakupie

► od 10 egzemplarzy dostawa gratis
► od 20 egzemplarzy lub 20 kompletów dostawa gratis i 10% rabatu
► w pakietach – taniej!
multimedia on-line
Wydawnictwo eMPi2 na Facebook
Trzy razy szkoła. Uczniowie - nauczyciele - organizacja

Trzy razy szkoła. Uczniowie - nauczyciele - organizacja

Dostępność: Nakład wyczerpany

Koszt wysyłki: od 6,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Poczta Polska lub Pocztex (płatność przelewem) - 6,00 zł
Pocztex Kurier 48 (płatność przy odbiorze przesyłki) - 11,00 zł
Kurier FedEx (płatność przelewem) - 16,00 zł
Kurier FedEx (płatność przy odbiorze przesyłki) - 18,00 zł
GRATIS OD 10 SZTUK!!! - 20,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł

Numer katalogowy: TRS


Brak ceny

  • Opis książki
  • Spis treści
  • O Autorze
Nakład wyczerpany!
książka dla nauczycieli, rodziców i dyrektorów szkół

Autor: Józef Pielachowski
Wyd. 1, 2002
ISBN 83-88933-44-2
ss. 160

Autor przedstawia sytuacje i zjawiska występujące wśród uczniów, problematykę wychowawczą, rzeczywistość zawodową i społeczną nauczycieli oraz analizuje procesy kierownicze dyrektora szkoły.
3 razy szkoła 3x szkoła

oprawa: miękka

Zamiast wstępu dedykacja
Część I. Co się dzieje ze szkołą?
1. Od wieków trwa!
2. Czym szkoła jest i co tak naprawdę robi?
3. Jest niezastąpiona, ale budzi emocje i to jeszcze jakie
4. Bywa reformowana, co już stało się rutyną
5. Niewidzialna ręka rynku, czyli sami klienci jako recepta na wysoką jakość szkoły
    5.1. Klient uczeń
    5.2. Klient rodzic
    5.3. Klient nauczyciel (wychowawca, pedagog)
    5.4. Klient kierownictwo szkoły
Część II. Trudne mechanizmy wychowania
1. Świat wartości – cel zabiegów wychowawczych
2. Środowiska i instytucje oddziaływania wychowawczego, czyli aspekt organizacyjny i społeczny
    procesów wychowawczych
    2.1. Rodzina
    2.2. Instytucje i organizacje wychowawcze
    2.3. Nieformalna grupa rówieśnicza. Ulica, blokowisko
    2.4. Media i ekrany
    2.5. Wychowawczy aspekt informacji globalnej i totalnej
3. Mechanizmy i sposoby oddziaływania wychowawczego
    3.1. Specyfika wychowawcza etapów rozwojowych jednostki ludzkiej
    3.2. Sposoby oddziaływań wychowawczych
4. Pytania o skuteczność procesów wychowawczych
    4.1. Warunki skuteczności wychowania
    4.2. Kryteria i wskaźniki skuteczności wychowania
    4.3. Programowanie oddziaływań wychowawczych
    4.4. Dokąd zmierzamy, czyli kilka obaw
Część III. Reformowanie nauczania, czyli o co w szczególności chodzi
1. Czego wymaga od polskiego nauczyciela reformowany system edukacji narodowej?
    1.1. Profesjonalne zadania nauczyciela nowoczesnej szkoły
    1.2. Treści rozwoju zawodowego nauczycieli w kontekście reformy systemu edukacji
    1.3. Warunki prawne umożliwiające autonomiczne i innowacyjne działania szkół i nauczycieli
2. Czego wymaga się od ucznia, a więc czego powinien się nauczyć?
    2.1. Kształcenie ogólne
    2.2. Kształcenie zawodowe
3. Czy wszyscy mogą sprostać tym wymaganiom? Równość szans edukacyjnych czy fikcja?
    3.1. Dobre szanse edukacyjne, co to oznacza?
    3.2. Mechanizmy podnoszenia jakości szkoły i wyrównywania szans edukacyjnych
4. Jak nadzorować, mierzyć i oceniać osiągnięcia uczniów? Jak wypełniać jeden z najtrudniejszych
   obowiązków nauczyciela?
    4.1. Podstawowy kontekst pojęciowy dotyczący ocen i oceniania
    4.2. Znaczenie i funkcje oceniania w życiu ludzi
    4.3. Jak nadzorować i kontrolować bieżącą aktywność uczniów, a więc gromadzić informację
            służącą także ich ocenianiu?
    4.4. Dlaczego ocenianie uczniów należy do najtrudniejszych obowiązków nauczyciela?
    4.5. Jakie obowiązki służbowe ciążą na nauczycielu w dziedzinie oceniania uczniów?
    4.6. Jak organizować nauczycielski warsztat pomiaru i oceniania osiągnięć uczniów?
Część IV. Szkoła dobrze zorganizowana, czyli szkoła dobra
1. Specyfika organizacyjna szkoły i modele nowoczesnego kierowania nią
2. Kim jest i co ma na głowie dyrektor szkoły?
    2.1. Co o dyrektorze szkoły publicznej mówią ustawy i inne przepisy?
    2.2. Czego musi się nauczyć kandydat na dyrektora?
    2.3. Dziesięć ról dyrektora szkoły i kilka słów o każdej z nich
    2.4. Jak sprostać wszystkim rolom i zadaniom, czyli czym powinna charakteryzować się
            osobowość sprawnego dyrektora współczesnej szkoły?
    2.5. Ślepe uliczki dyrektora szkoły, lepiej się w nie nie zapuszczać, czyli z doświadczeń
           długoletniego praktyka
3. Jak, będąc nauczycielem, włączać się do pełnienia ról kierowniczych w szkole?
    3.1. Rodzaje możliwej aktywności nauczyciela w organach szkoły, w zespołach statutowych
            i w pedagogicznym zespole pracowniczym
    3.2. Jak przygotować się do pełnienia niektórych ról i funkcji w obszarze współkierowania szkołą?
4. Samorząd uczniowski i nauczycielskie dylematy
    4.1. Samorządność uczniowska
    4.2. Na czym mogą polegać uczniowskie dylematy?
5. Emocje związane z ocenianiem szkoły
    5.1. Co to właściwie oznacza: ocena szkoły, ocenianie szkoły, placówki edukacyjnej?
    5.2. Jak można więc ocenić ocenianie szkół i co z tego wynika?
    5.3. Konkluzja: na najwyższą ocenę zasługuje szkoła dobrze zorganizowana
Złote myśli zamiast zakończenia
Literatura
Józef Pielachowski (ur. w 1940 r. w Poznaniu) jest magistrem filologii klasycznej i doktorem nauk humanistycznych w dziedzinie organizacji i zarządzania oświatą, wykładowcą podyplomowych studiów organizacji i zarządzania oświatą, dyrektorem Kolegium Doskonalenia Nauczycieli Wydawnictwa eMPi2. Swoją karierę zawodową rozpoczął w 1963 r. jako nauczyciel i bibliotekarz szkoły średniej. Od 1968 r. do 1971 r. był kierownikiem sekcji bibliotek i czytelnictwa w Okręgowym Ośrodku Metodycznym w Poznaniu. W latach 1971-1975 pełnił obowiązki dyrektora IX Liceum Ogólnokształcącego w Poznaniu, w 1975-1982 zastępcy inspektora oświaty w Poznaniu i wizytatora Kuratorium Oświaty, w 1982-1989 dyrektora Szkoły Podstawowej nr 11 w Poznaniu, od 1990 r. do 1996 r. dyrektora szkół niepublicznych. Był członkiem komitetów ekspertów ds. edukacji narodowej prof. Cz. Kupisiewicza i dr. St. Sławińskiego, w 1990 r. uczestnikiem seminarium Nauczycieli Rady Europy. Honorowy członek Towarzystwa Nauczycieli Bibliotekarzy Szkół Polskich.

więcej o autorze w Cyfrowej Dziecięcej Encyklopedii Wielkopolan
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl